Wykaz publikacji

Wykaz publikacji (od 1989 r.)

A. Monografie
B. Redakcja prac zbiorowych i czasopisma
C. Rozdziały w pracach zbiorowych
D. Artykuły/recenzje w czasopismach
E Prace projektowe, słownik, materiały dydaktyczne, pomoce

A. Monografie

  1. Skorek E.M: Profilaktyka w logopedii: wybrane zagadnienia. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2023, s. 366. ISBN 978-83-8294-219-4.
  2. Skorek E.M.: Psychological and social problems in children who stutter. The role of speech therapists in integrative therapy. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2012, s. 158. ISBN 978-83-7481-468-3.
  3. Skorek E.M., Rządzka M.: Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2011, s. 154. ISBN 978-83-7481-370-9.
  4. Tarkowski Z., Skorek E.M.: Research on stuttering in pre-school and school children. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2009, s. 142. ISBN 978-83-7481-266-5.
  5. Skorek E.M.: Life quality in children with speech disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009, s. 179. ISBN 978-83-7308-496-4.
  6. Skorek E.M.: Schoolchildren with speech-language-hearing disorders. Nakladatelství Pavel Mervart, Červený Kostelec 2009, 79. ISBN 978-80-86818-89-4.
  7. Skorek E.M.: Dzieci z zaburzeniami mowy w szkole: Aspekt wychowawczy. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 98. ISBN 978-83-7587-054-1.
  8. Skorek E.M.: Uczniowie z zaburzeniami mowy wśród rówieśników. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 107. ISBN 978-83-7587-055-8.
  9. Skorek E.M.: Zaburzenia mowy a stosunki koleżeńskie dzieci. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 85. ISBN 978-83-7587-056-5.
  10. Skorek E.M.: Wspomaganie rozwoju mowy dziecka. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2002, s. 96. ISBN 83-98321-14-9.
  11. Skorek E.M.: Oblicza wad wymowy. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001, s. 170. ISBN 83-88149-46-6.
  12. Skorek E.M.: Reranie - profilaktyka, diagnoza, korekcja. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001, s. 321. ISBN 83-7308-042-2.
  13. Skorek E.M.: Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy i ich szkolne uwarunkowania. Lubuskie Towarzystwo Naukowe, Zielona Góra 2000, s. 242. ISBN: 83-910109-8-8.
  14. Skorek E.M.: Samogłoski: profilaktyka, diagnoza, korekcja nieprawidłowej artykulacji. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000, s. 123. ISBN 83-88030-84-1.

B. Redakcja prac zbiorowych i czasopisma

  1. Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2017, s. 410. ISBN: 978-83-945714-2-9.
  2. Edukacyjne oblicza komunikacji. Dyskurs interdyscyplinarny, J.J. Błeszyński, K.B. Kochan, EM. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2016, s. 304. ISBN 978-83-945714-0-5.
  3. Special educational needs in the perspective of speech therapy. Selected issues, red. Neubauerová L., Kochan K.B., Skorek E.M. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2014, s. 262. ISBN: 978-83-7842-141-2.
  4. Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. Skorek E.M., Kochan K.B. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 360. ISBN: 978-83-7842-148-1.
  5. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej, red. Skorek E.M., Kochan K. Zielona Góra 2013, Oficyna Wydawnicza UZ, s. 320. ISBN: 978-83-7842-107-8.
  6. Janusz Korczak i oblicza dzieciństwa. T. 1. Janusz Korczak i jego poglądy w recepcji współczesnych, red. K.B. Kochan, E.M. Skorek. Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2012, s. 205. ISBN 978-83-7842-051-4.
  7. Janusz Korczak i oblicza dzieciństwa. T. 2. Aktualność poglądów Janusza Korczaka w XXI w, red. K.B. Kochan, E.M. Skorek. Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2012, s. 226. ISBN 978-83-7842-052-1.
  8. Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics. Selected issues. Part 1. Methods of direct stimulation in speech therapy, E.M. Skorek. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2010, s. 298. ISBN 978-83-7481-343-3.
  9. Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics. Selected issues. Part 2. Methods supporting speech therapy, E.M. Skorek. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2010, s. 299. ISBN 978-83-7481-344-0.
  10. Case Study in Speech-Language Pathology, E.M. Skorek, Z.Tarkowski. Uniwersity of Zielona Góra, Zielona Góra 2009, s. 150. ISBN 978-83-7481-292-4.
  11. Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders, red. Tarkowski, E.M. Skorek. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 150. ISBN: 978-83-7587-074-9.
  12. Terapia pedagogiczna. Tom 1. Wybrane zagadnienia, red. E.M. Skorek. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004, s. 121. ISBN 83-7308-358-8 (ISBN 8373085726 wyd. II 2005 - Terapia pedagogiczna. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci).
  13. Terapia pedagogiczna. Tom 2. Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć, red. E.M. Skorek. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004, s. 178 + CD-ROM. ISBN 83-7308-359-6.
  14. Dzieci z trudnościami edukacyjnymi, red. E.M. Skorek, Mirosława Nyczaj-Drąg. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2002, s. 145. ISBN 83-89048-16-7.
  15. Journal of Speech and Language Pathology ISSN 2084-2996 (2011–2013) – redaktor naczelny.

C. Rozdziały w pracach zbiorowych

  1. Skorek E.M., Hryniewicz G., Famuła-Jurczak A.: Zawodowe uwarunkowania zaburzeń głosu u nauczycieli szkół podstawowych – wybrane zagadnienia. W: Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystycznej i terapeutycznej, red. L. Kataryńczuk-Mania. Zielona Góra: Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii Uniwersytet Zielonogórski, 2020, s. 195-221, ISBN: 9788394571450.
  2. Skorek E.M.: Profilaktyka logopedyczna w placówkach oświatowych – zadania nauczycieli i logopedów. W: Dziecko w kształceniu instytucjonalnym. Idee – refleksje – badania, red. I. Kopaczyńska, M. Magda-Adamowicz. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2019, s. 303-313, ISBN: 9788378423928.
  3. Skorek E.M.: Uczniowie z zaburzeniami mowy w klasach młodszych. W: (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej, T.1: Uczniowie z problemami w nauce i zachowaniu, red. M. Magda-Adamowicz, K. Żernik. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2018, s. 73-107, ISBN: 9788380198067.
  4. Skorek E.M.: Model logopedické prevence. W: Současné koncepce a formy komunikační podpory pro osoby se závavažným komunikačnim handicapem = Contemporary Approachs and Forms of Communication Support for People with Significant Disorders of Communication, red. K. Neubauer, L. Neubauerová. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2017, s. 223-248, ISBN: 9788074652622.
  5. Skorek E.M.: Profilaktyka a logopedia naprawcza versus logopedia prewencyjna. W: Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2017, s. 385-410, ISBN: 978-83-945714-2-9.
  6. Skorek E.M.: Profilaktyka logopedyczna – poziomy i strategie. W: Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2017, s. 51-92, ISBN: 978-83-945714-2-9.
  7. Skorek E.M.: Profilaktyka logopedyczna – ustalenia terminologiczne i konceptualne. W: Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2017, s. 7-50, ISBN: 978-83-945714-2-9.
  8. Skorek E.: Profilaktyka logopedyczna w literaturze polskiej na przełomie XX i XXi wieku. W: Wielowymiarowość przestrzeni profilaktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2017, s. 121-148, ISBN: 978-83-945714-2-9.
  9. Skorek E.M.: Człowiek z zaburzoną zdolnością komunikacyjną – między zdrowiem a niepełnosprawnością, cz. 1. W: Edukacyjne oblicza komunikacji. Dyskurs interdyscyplinarny, J.J. Błeszyński, K.B. Kochan, EM. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2016, s. 33-46. ISBN 978-83-945714-0-5.
  10. Skorek E.M., Otto-Dudek M.:, Człowiek z zaburzoną zdolnością komunikacyjną – między zdrowiem a niepełnosprawnością, cz. 2. W: Edukacyjne oblicza komunikacji. Dyskurs interdyscyplinarny, J.J. Błeszyński, K.B. Kochan, E.M. Skorek. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii, 2016, s. 47-60. ISBN 978-83-945714-0-5.
  11. Kochan K., Skorek E.M.: Alternativní a augmentativní komunikace ve veřejném vzdělávání dětí se specifickými komunikačními potřebami – na základě polských zkušeností. W: Perspektivy speciální pedagogiky – potřeby, možnosti a výzvy. III. olomoucké speciálněpedagogické dny: Sborník příspěvků z konference: XVI mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami III. konference mladých vědeckých pracovníků, Olomouc, 2015. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2015, s. 110-116. ISBN 978-80-244-4907-4
  12. Skorek E.M.: Participace logopedů v komplexní terapii dětí s koktavostí na příkladu polských výzkumů. W: Komunikace a handicap II. Sborník textů mezinárodní vědecké konference. Gaudeamus, Hradec Králové 2014, s. 54-61. ISBN 978-80-7435-386-4.
  13. Bilingualism and multilingualism – truths and myths. W: Special educational needs in the perspective of speech therapy. Selected issues, red. Neubauerová, K.B. Kochan, E.M. Skorek. University of Zielona Góra, 2014, s. 13-46. ISBN 978-83-7842-141-2.
  14. Skorek E.M.: Dwujęzyczność w literaturze i badaniach naukowych. W: Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 21-69. ISBN 978-83-7842-148-1.
  15. Skorek E.M.: Jakość życia dzieci z zaburzeniami mowy w XXI wieku. W: Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 71-84. ISBN 978-83-7842-148-1.
  16. Skorek E.M.: Ćwiczenia przygotowawczo-profilaktyczne – rodzaje i możliwości zastosowania u dzieci w wieku przedszkolnym. W: Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 87-105. ISBN 978-83-7842-148-1.
  17. Skorek E.M.: Wykorzystanie ćwiczeń przygotowawczo-profilaktycznych w praktyce logopedycznej w populacji dzieci w wieku przedszkolnym. W: Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 107-122. ISBN 978-83-7842-148-1.
  18. Skorek E.M.: Profilaktyka logopedyczna – wybrane zagadnienia. W: Komunikacja, zaburzenia, terapia, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, s. 87-108. ISBN 978-83-7842-148-1.
  19. Skorek E.M.: Reflection of Inclusion in Education of Children with Communicative Disability (Quality of Life in Children with Communicative Disabilities). W: Reflection of Inclusive Education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to turn risks into chances), red. V. Lechta, B. Kudláčová. Frankfurt a. M.: Peter Lang Publishing, 2013, s. 144-152. ISBN 978-3-631-64835-3.
  20. Kochan K., Skorek E.M.: Situácia vo vzdelávaní nepočujúcich a sluchovo postihnutých v poľsku. W: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied, red. Alexandra Kastelová, Peter Krajčí, Michal Melikant. Bratislava: IRIS, 2013, s. 468-478. ISBN 978-80-89238-87-3.
  21. Kochan K., Skorek E.M.: Obraz postižených osob v učebnicích pro 1.-3. třídu. W: Možnosi a limiti výzkumu ve speciální pedagogice, red. Hutyrová a kol. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 165-173. ISBN 978-80-244-3930-3.
  22. Skorek E.M., Kochan K.: Z poľských skúseností: učiteľ/ logopéd – spolu alebo zvlášť?. W: Pisoňová, P. Tománek, Z. Brunclíková (red.), Kríza pedagogiky? Vedecký sborník. Univerzita Komenského, Bratislava 2013, s. 112-122. ISBN 978-80-223-3331-3.
  23. Skorek E.M.: Subiektywna ocena jakości życia dzieci z zaburzeniami mowy. W: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza UZ, 2013, s. 164-179. ISBN 978-83-7842-107-8.
  24. Skorek E.M.: Udział logopedów w kompleksowej terapii dzieci jąkających się. W: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej, red. E.M. Skorek, K.B. Kochan. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza UZ, 2013, s. 181-191. ISBN 978-83-7842-107-8.
  25. Skorek E.M.: Prawo dziecka jąkającego się do szacunku. W: K.B. Kochan, E.M. Skorek (red.), Janusz Korczak i oblicza dzieciństwa. T. 1. Janusz Korczak i jego poglądy w recepcji współczesnych. Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2012, s. 161-186. ISBN 978-83-7842-051-4.
  26. Skorek E.M.: Úloha logopeda v celkové terapii koktavých dětí (The role of speech therapists in integrative therapy of children with stuttering). W: M. Hutyrová, V. Zedková (red.), Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky. Sborník. Univerzita Palackého, Olomouc 2012, s. 20-27. ISBN 978-80-244-3364-6.
  27. Skorek E.M.: Profil kvaliy života dětí s vadami řeči v mladším školním věku. W: K. Neubauer, M. Kaliba (red.), Komunikace a handicap. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference, Univerzita Hradec Králové, 7.9. 2011. Gaudeamus, Hradec Králové 2012. s. 40-48. ISBN 978-80-7435-161-7.
  28. Kochan K., Skorek E.M.: Język migowy w kształceniu logopedów w Polsce. W: K. Cabanová, L. Sokolová, E. Karaffová (red.), Patopsychológia – vznik, vývin a.... Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Univerzita Komenského, Bratislava 2012, s. 77-84. ISBN 978-80-223-3325-2.
  29. Skorek E.M.: Rola nauczycieli i pedagogów szkolnych w kompleksowej pomocy uczniom jąkającym się. W: E. Fulková (red.), Aktuálne otázky pedagogiky. Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava 2011, s. 335-350, CD. ISBN 978-80-223-3121-0.
  30. Skorek E.M.: Dzieci z zaburzeniami mowy w szkole. W: G. Miłkowska, M. Furmanek (red.), Kształtowanie się tożsamości zielonogórskiej pedagogiki (1971-2011). Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2011, s. 357-370. ISBN 978-83-7481-421-8.
  31. Skorek E.M.: Breathing dysfunction therapy in pre-school children. W: E.M. Skorek (red.), Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics. Selected issues. Part 1. Methods of direct stimulation in speech therapy. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2010, s. 222-244. ISBN 978-83-7481-343-3.
  32. Skorek M.: The dominance factor and learning difficulty. W: E.M. Skorek (red.), Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics. Selected issues. Part 2. Methods supporting speech therapy. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2010, s. 9-32. ISBN 978-83-7481-344-0.
  33. Skorek M.: Methods of eliciting phonemes. W: E.M. Skorek (red.), Methods of diagnosis and speech therapy in logopaedics. Selected issues. Part 1. Methods of direct stimulation in speech therapy. University of Zielona Góra, Zielona Góra 2010, s. 33-53. ISBN 978-83-7481-343-3.
  34. Skorek M.: Life quality in children with communicative disability. Description of three case studies. W: E.M. Małgorzata, Z. Tarkowski (red.), Case Study in Speech-Language Pathology. Uniwersity of Zielona Góra, Zielona Góra 2009, s. 143-150). ISBN 978-83-7481-292-4.
  35. Tarkowski Z., Skorek M.: Case study as a research method. W: E.M. Skorek, Z. Tarkowski (red.), Case Study in Speech-Language Pathology. Uniwersity of Zielona Góra, Zielona Góra 2009, s. 9-21. ISBN 978-83-7481-292-4.
  36. Skorek M.: Peer Relations between Children with Speech disorders and their Classmates. W:  Z. Tarkowski, E.M. Skorek (red.), Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 67-78. ISBN 978-83-7587-074-9.
  37. Skorek M.: When in our class there are students with speech disorders… . W: Z. Tarkowski, E.M. Skorek (red.), Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 107-119S. ISBN 978-83-7587-074-9.
  38. Skorek M.: Children with Hearing Impairment at School. W: Z. Tarkowski, E.M. Skorek (red.), Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 121-130S. ISBN 978-83-7587-074-9.
  39. Skorek M.: Learning difficulty and problems with social adjustment among children with speech disorders. W: Z. Tarkowski, E.M. Skorek (red.), Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 53-65. ISBN 978-83-7587-074-9.
  40. Skorek M.: Perception of Students with Speech Disorders among School Teachers. W: Z. Tarkowski, E.M. Skorek (red.), Environmental Difficulties in Schoolchildren with Speech Disorders. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008, s. 81-92. ISBN 978-83-7587-074-9.
  41. Skorek E.M., Nowosad I.: Pomoc pedagogiczna uczniom z zaburzeniami mowy – przeciwdziałanie występowaniu zaburzeń w zachowaniu. W: L. Kataryńczuk-Mania, J. Herberger (red.), Przemoc – w zachowaniu się dzieci i młodzieży: przyczyny, mechanizmy, profilaktyka. PWSZ, Głogów 2008, s. 67-75. ISBN 978-83-922114-8-8.
  42. Skorek E.M.: Ćwiczenia oddechowe w profilaktyce i terapii logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym. W: L. Kataryńczuk-Mania, I. Kowalkowska (red.), Profilaktyka i rehabilitacja głosu, mowy. Oficyna Wydaw. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006, s. 77-92. ISBN 83-7481-058-0.
  43. Skorek E.M.: Peer Relationships between disabled and Able Children. W: K. Ferenz, I. Nowosad (red.), Selected Essays on the Condition of Polish School in the Process of Social Changr. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2004, s. 125-128. ISBN 83-89321-83-1.
  44. Skorek E.M.: Dzieci z zaburzeniami mowy w klasie szkolnej. W: I. Nowosad, H. Jerulank (red.), Nauczyciele i rodzice: inicjowanie procesu współpracy i doskonalenie warsztatu. Cz. 2. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Zielona Góra 2002, s. 66-73. ISBN 83-86335-86-6.
  45. Nyczaj-Drąg M., Skorek E.M.: Rola nauczycieli i rodziców w profilaktyce, diagnozie i terapii. W: I. Nowosad, H. Jerulank (red.), Nauczyciele i rodzice: inicjowanie procesu współpracy i doskonalenie warsztatu. Cz. 2. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Zielona Góra 2002, s. 59-62. ISBN 83-86335-86-6.
  46. Skorek E.M.: Utrwalanie prawidłowej artykulacji. W: E.M. Skorek, M. Nyczaj-Drąg (red.), Dzieci z trudnościami edukacyjnymi. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2002, s. 129-134. ISBN 83-89048-16-7.
  47. Skorek E.M.: Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu. W: L. Kataryńczuk-Mania (red.), Wybrane elementy terapii w procesie edukacji artystycznej. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2002, s. 109-114. ISBN 83-89048-03-5.
  48. Skorek E.M.: Niektóre uwarunkowania psychospołecznych problemów uczniów z zaburzeniami mowy. W: G. Miłkowska-Olejniczak, K. Uździcki (red.), Pedagogika wobec przemian i reform oświatowych. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego, Zielona Góra 2000, s. 339-344. ISBN: 83-7268-009-4.
  49. Skorek E.M.: Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. W: A. Maciarz (red.), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1999, s. 72-85. ISBN 83-88030-30-2.
  50. Skorek E.M.: Wymowa nauczyciela wzorem dla uczniów. W: Adamek (red.), Idee i strategie edukacji nauczycieli klas I-III i przedszkoli. Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1998, s. 319-328. ISBN 83-87513-21-0.
  51. Skorek E.: Spostrzeganie przez nauczycieli dzieci klas I-III dzieci z zaburzeniami mowy. W: M. Jakowicka (red.), Współczesne przemiany w edukacji wczesnoszkolnej. WSP, Zielona Góra 1995, s. 277-283. ISBN 83-85693-92-0.

D. Artykuły/recenzje w czasopismach

  1. Skorek E.M.: Bilingualism and multilingualism – truths and myths. „Journal of Speech and Language Pathology” 2013, 3(2), s. 72-103.
  2. Skorek M.: Book review - Viktor Lechta, Koktavost: integrativni přístup (Stuttering. The Integrated Approach). Published by Portál, Praha 2010. ISBN: 978-80-7367-643-8, pp. 336, second edition, extended and improved by. „Journal of Speech and Language Pathology” 2011, 1(1), s. 63-65.
  3. Skorek E.M.: From a University Course to a Periodical. The Development of Speech Therapy Ideas at the University of Zielona Góra. „Journal of Speech and Language Pathology” 2011, 1(1), s. 3-12. ISSN 2084-2996.
  4. Skorek M.: Subjektívne hodnotenie kvality života poľských žiakov s poruchami jazykovej komunikácie v rannom školskom veku. „Efeta” 2011, 4, s. 18-24.
  5. Skorek E.M., Tarkowski Z.: School children with Speech Disorders. W: Вісник одеського національного університету /Odesa National University Herald/, Том13, Випуск 13, Психологія. Одеський національний університет, Одеса 2008, s. 124-132. ISSN: 2304-1609.
  6. Skorek E.M., Tarkowski Z.: Speech disorders and peer relations among children. W: Вісник одеського національного університету /Odesa National University Herald/, Том13, Випуск 13, Психологія. Одеський національний університет, Одеса 2008, s. 133-148. ISSN: 2304-1609.
  7. Skorek E.M.: Vademecum logopedyczne. Prawidłowa artykulacja tzw. głosek trudnych. „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny” 2002, 2/3(7), s. 46-51.
  8. Skorek E.M.: Vademecum logopedyczne. Uczeń z wadą słuchu w szkole powszechnej. Rola i zadania nauczyciela. „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny” 2002, 4(8), s. 34-37.
  9. Skorek E.M.: Vademecum logopedyczne. Prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka. „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny” 2002, 1(5), s. 29-31.
  10. Skorek E.M.: Wady wymowy – dylematy terminologiczne. „Edukacja Humanistyczna” 2000, 4 (11), s. 123-135.
  11. Skorek E.: Sytuacja szkolna dzieci z zaburzeniami mowy. „Scholasticus” 1994, 1-2(10-11), s. 79-82.
  12. Skorek E.M.: Recenzja – Opóźniony rozwój mowy, Zaleski T., Warszawa, 1992. „Ruch Pedagogiczny” 1993, 1/2, s. 217-221.

E. Prace projektowe, słownik, materiały dydaktyczne, pomoce

  1. Skorek E.M.: 100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych. Wydawnictwo „Harmonia”, Gdańsk 2005, s. 183. ISBN 83-7134-195-4.
  2. Skorek E.M.: Z logopedią na ty. Podręczny słownik logopedyczny. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000, s. 202. ISBN 83-88030-83-3.
  3. Skorek E.M.: (Nie)trudne wierszyki: pomoc logopedyczna do utrwalania głoski r. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2002, s. 67. ISBN 83-7308-139-9.
  4. Skorek E.M. wybór i opracowanie: Rysowane wierszyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2002, s. 157. ISBN 83-7308-157-7.
  5. Skorek E.M.: Dzieci z zaburzeniami mowy wśród rówieśników w klasie szkolnej. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000, s. 47. ISBN 83-88030-42-6.
  6. Skorek M.: Ćwiczenia w wymowie samogłosek nosowych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000, s. 91. ISBN 83-88030-85-X.
  7. Skorek E.M. wybór i opracowanie: Księga zagadek: 3880 zagadek dla młodszych i starszych dzieci. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1999, s. 315. ISBN 83-88030-15-9.
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18